sreda, 7. oktober 2020

Regulacija ogrevanja z Aqara IoT

 Kako najenostavneje regulirati ogrevanje z Aqara IoT pritiklinami?

Pred kratkim sem hišni ogrevalni sistem razširil s četrto vejo, ki je namenjena ogrevanju kletne etaže in pisarne. Obstoječe 3 ogrevalne veje (talno, radiatorsko in bojler) mi uspešno krmili regulacija Seltron WDC20. Ta regulacijski sistem je poln - nima več prostih relejev, vhodov za senzorje, niti nima ogrevalne sheme za 4. vejo.

Razmišljal sem, kako naj najhitreje in najceneje uredim reguliracijo ogrevanja za 4. vejo (radiatorska). Ta veja je direktna - ima samo črpalko, brez mešalnega ventila in motornega pogona. Najprej sem hotel kupiti Seltronovo dodatno regulacijo, ki bi se preko bus povezave znala 'pogovarjati' z WDC20 in njihov sobni termostat. Predrago. Nato sem gledal noname sobne termostate, ki bi krmilil črpalko. Cene digitalnih termostatov s tedenskim programom se gibljejo od 50€ navzgor. To bi šlo, ampak...

Slika 1: Direktni set za 4. vejo (desno)

Hardwer

Nato sem se spomnil, da se mi doma valja Aqara Smart Hub* in en pripadajoči ZigBee temperaturni senzor. Kaj pa, če bi poizkusil krmiliti črpalko kar s tem?

*Aqara Hub je naprava, ki s senzorji in drugimi IoT napravami komunicira preko ZigBee brezžičnega protokola, je priključena v domače WiFi omrežje in jo lahko krmilimo preko mobilne - oblačne aplikacije Aqara Home.

 Slika 2: Aqara Smart Hub

Slika 3: Aqara senzor temperature, vlage in tlaka

Dokupil sem 'pametno vtičnico' Aqara Smart plug SP-EUC01 (Cena: 25€ z dostavo) in nanjo priklopil črpalko ogrevalnega kroga:

 Slika 4: Aqara Smart plug SP-EUC01


Senzor temperature in vtičnica komunicirata s hub-om preko Zigbee omrežja. Hub je priklopljen v domače Wifi omrežje. Deluje samo na 2.4GHz, zato je potrebna pazljivost pri nakupu Wifi routerja (naj bo takšen, ki podpira 2,4 in 5 GHz).

Softver

Z Aqara Smart Hubom sem se najprej povezal preko aplikacije Xiaomi Mi Home. Ker sem po nesreči kupil kitajsko verzijo hub-a, sem se lahko povezal samo na kitajske strežnike. Pametno vtičnico sem kupil evropsko, zato ni bila dosegljiva preko kitajskih strežnikov. 

Kaj sedaj?

Na srečo Aqara ponuja svojo mobilno aplikacijo Aqara Home. Najprej sem odstranil Xiaomi Mi Home app. Z malo telovadbe mi je uspelo hub povezati s temperaturnim senzorjem in vtičnico v Aqara Home app. Aqara Home ni tako občutljiva na poreklo opreme, zato je v morejm primeru bolj primerna.

 Slika 5. Aqara Home app.

Pamet regulacije

Ko sem uspešno povezal vso opremo v aplikacijo (samo sledi navodilom za dodajanje naprave v app.), sem se lotil 'programiranja' oz. konfiguriranja 'pameti' regulacije.

Pravzaprav črpalko krmilita za 2 preprosta IF stavka. Če je temperatura pod 22, vklopi vtičnico, če je nad 23 izklopi. To sem naredil v Aqara Home app, področje Automation:

 Slika 6: Avtomatizacija izklopa pumpe


Slika 7: Avtomatizacija vklopa pumpe

Poleg tega sem nastavil dodaten pogoj, da omenjena IF stavka delujeta samo med 6 in 15 uro. 

To sem nastavil zvečer in zjutraj, ko sem prišel v pisarno, je bila že ogreta. V Aqara Home aplikaciji lahko spremljam graf porabe vtičnice. Vidim, da je črpalka delovala skoraj do 12. ure, potem je senzor zaznal temperaturo nad 23C in izkopil črpalko. Zanimivo je opazovati porabo črpalke - samo 3W na prvi hitrosti.

Slika 9: Graf vklopov vtičnice/črpalke in poraba energije

 


 Slika 8: Gibanje temperature

V aplikaciji lahko spremljam graf temperature. V Aqara Home so grafi narejeni bistveno boljše kot v Xiaomi Mi Home, pa še osvežujejo se neprimerno hitreje.

Shema


 

Zaključek

Tako, problem regulacije ogrevanja sem rešil z modernimi pripomočki. Morda bo kdo vprašal, zakaj nisem uporabil preprostega analognega sobnega termostata za 8€. 

Odgovor: Zakaj ne bi kompliciral, če lahko ;) ?

Resen odgovor je tale: Aqara Hub se mi je neuporabljen valjal že nekaj mesecev in nisem imel prave ideje, kako bi ga koristno uporabil. Kupil sem ga zaradi trenutnega navdušenja nad novo tehnologijo. Sedaj končno služi namenu. Bom videl, kako dolgo, ker se je hub že enkrat pokvaril in sem ga moral reklamirati.


Ni komentarjev:

Objavite komentar