sreda, 26. april 2017

Ko crkne pomivalni stroj... BOSCH SGV3313

Ko crkne 14-let star pomivalni stroj (BOSCH SGV3313), imaš tri možnosti:

a) pokličeš serviserja
b) ga razstaviš in pogledaš, če se še da kaj rešiti.
c) kupiš novega

Kot običajno, sem izbral sem opcijo b). Če ne bi delovala, bi nato izbral a) in morda nato c).
Ker me že od nekdaj zanima delovanje naprav, sem se lotil odpiranja ohišja...



Simptomi

Stroj je že nekaj časa naznanjal, da je nekaj narobe.
1. kakšen mesec bila posoda slana - slabo izpiranje
2. Stroj se samo pretvarja, da pomiva, vendar je posoda po pranju isto umazana, kot pred pranjem

Kako sem se lotil popravila


1. Pregledal sem ves internet, če ima kdo kakšen pameten nasvet. Nič pametnega nisem našel.

2. Ker sem opazil, da je posoda po pranju suha, sem posumil, da je težava s črpalko, ki črpa vodo v stroj ali z aquastop-om.

3. Zagnal sem stroj in po ciklu črpanja v stroj sem ga odprl. Videl sem, da v notranjosti ni (dovolj) vode, zato sem z vedrom v stroj nalil cca 5 l vode. Stroj sem zaprl in je posodo opral normalno. To mi je potrdilo sum, da je težava na 'vhodni' strani.

4. Očistil sem vse filtre, ki jih lahko dosežem iz notranjosti stroja. Brez uspeha.

5. Odvil sem aquastop priključek, ker sem predvideval, da je zamašena mrežica. Brez uspeha, mrežica je čista.

Na tej točki sem ugotovil, da mi res ne preostane drugega, kot da stroj razstavim.

7. Odstranil sem levo stranico in videl tole:





8. Odstranil sem veliki plastični cevni register, ker je bil delno zamašen (glej temno področje levo zgoraj na spodnji sliki). Nepovratni oddušni ventil, ki je na zgornji strani registra, je bil preperel. Zato sem hotel naročiti nov register.



9. Preveril na http://www.bosch-home.com, če sploh še obstajajo rezervni deli za pomivalni stroj. Še sreča, obstajajo. Prav tako imajo slike razstavljenega stroja, da z lahkoto najdeš serijsko številko rezervnega dela, če ga potrebuješ.

10. Odstranil sem še tale del, ki vsebuje mikrostikala (senzorji za nivo vode).


11. Odločil sem se, da preden naročim nov register, očistim starega. Priklopil sem ga na vrtno cev in spral skoraj vso maščobo, ki se je nabrala. Spral sem še vse priključne cevi in del iz prejšnjega koraka (raje ne povem, kaj vse je prišlo ven - vendar - spominja na lignje).

12. Vse dele sem sestavil, in - STROJ DELUJE. Ni mi bilo potrebno naročati novih rezervnih delov ali klicati serviserja.

13. Odkril sem še verjetni vzrok, zakaj se je cevni register zamašil. V notranjosti stroja (pod spodnjim propelerjem) je valjasti mikrofilter, ki je imel luknjo in je prepuščal maščobo in ostalo umazanijo. Zalepil sem še ta filter (Patex Extreme kit).

Sedaj, po enem mesecu, stroj še vedno pere kot nov.

Zato predlagam: preden pokličete serviserja za pomivalni stroj, očistite vse cevi in registre.

Sicer sem porabil cca 8 ur, vendar - ni ga preko zadovoljstva, ko nekaj popravim svojimi rokami.








Ni komentarjev:

Objavite komentar