sreda, 10. april 2019

Menjava ustnika/izgorevalne cevi na gorilniku FER Micro P7 (Ferroli Sun P7 oz. Lamborghini)

Menjava ustnika/izgorevalne cevi na gorilniku FER Micro P7 (Ferroli Sun P7)


Po 5 ogrevalnih sezonah je izgorevalna cev na mojem gorilniku za pelete FER Micro P7 začela kazati znake dotrajanosti.

Na zgornjem desnem delu cevi se je najprej pojavila majhna vdrtina, premera cca 1 cm. Pri vsakem čiščenju pepela sem jo opazoval in - rasla je.
Po enem mesecu je postala bula, premera cca 2 cm in na sredini se je pojavila luknjica. Sicer nisem opazil, da bi vplivala na delovanje gorilnika (ker je cev v zgorevalnem prostoru peči), vendar mi vseeno ni dalo spati. Kaj pa če ... gre kaj narobe in bo škoda še večja?
Poiskal sem po Bolhi in po sreči našel novo, nerabljeno cev (stena 4mm) z rešetko za 80€ (original je 220€, varianta s 4mm steno 180€).

Lotil sem se menjave.
Najprej sem odstranil staro cev. Odklopil sem plastično cev za pelete, odstranil 4 vijake (13) in  gorilnik poizkusil odstranil iz vrat peči (oz. podaljšanega nastavka s škarjastim pantom). Ni šlo, ker je bula na cevi bila prevelika.
Takole je bila videti deformacija cevi:


Luknja od zunaj

Luknja od znotraj

Deformacija cevi od spredaj

Najprej sem poizkusil bulo na cevi poravnati s kleščami in mizarskimi sponami. Amater. Ni šlo. Zato sem vzel fleksarco in deformacijo odbrusil.

Odbrušena bula

Sedaj sem lahko odstranil gorilnik iz vrat peči.
Odvil sem tri imbus vijake (4ka ali 5ka) na obodu cevi:
Odvijanje ustnika

Odstranil staro cev in preveril, kaj je za njo:
Notranjost gorilnika

Nič kaj, vžigalna tuljava, svetlobni senzor, izpih ventilatorja in nekaj umazanije (kepa vlaken).
Ko sem hotel stresti umazanijo iz gorilnika, mi je seveda odpadlo tesnilo (belo na zgornji sliki) in se zlomilo na več kosov. Zato pozor: ne obračajte gorilnika!
Hvalabogu sem imel na zalogi še malo lepila za tesnila (do 1100C) in sem ga zalepil.
Nov ustnik

Vstavil sem novo cev na gorilnik in jo privil s 3 imbus vijaki. Vstavil sem gorilnik v vrata peči in privil še 4 vijake (13).
Vijačenje gorilnika na vrata

V cev sem vstavil še novo rešetko za pelete:
Ustnik in rešetka

Vklopim gorilnik, vendar ne vžge (A01). Ponovno odprem in pogledam, kaj se dogaja s peleti. Malo so osmojeni. Torej je vžigalna tuljava v redu.

Zaprem peč, resetiram gorilnik, dela. Olajšanje.

Opa, ne tako hitro. Zvečer se začudim, zakaj je mrzlo v hiši. Zastoj gorilnika, ponovno napaka A01. Odprem peč, pogledam na rešetko. Ponovno vidim rahlo osmojene pelete. Resetiram. Dela. Ugotovim, da na novi rešetki po prvem doziranju vžigalnik pelete samo malo osmodi, vendar ne prižge. Po resetu in ponovnem polnjenju peletov pa prižge (zaradi dvojne količine peletov). Kje je vzrok? 
Na obeh ceveh izmerim kovinski ščit, od katerega se odbijajo peleti na rešetko (slika spodaj). Na stari cevi je ta ščit dolg 4 cm, na novi 6 cm. Zato peleti padejo predaleč vstran od vžigalnika. 


Kaj sedaj? Ob prvem doziranju bi moral polž na rešetko nametati več peletov. Pobrskam po navodilih za gorilec, če obstaja takšen parameter. 
Obstaja!
Spremenim parameter t4 (čas prvega doziranja peletov) iz 9 (=36 sek.) na 10 (40 sek). Uspeh! Blef se je obnesel. Zagon gorilnika sedaj deluje brez težav.

Popravek (zaradi novega zastoja čez 3 ure): t4 mora biti na 11 (44 sek). Sedaj, po 2 dneh, ni več zastojev.

*** Dopolnitev, po pogovoru s serviserjem ***
Cev ima luknjice (4 manjše in 1 večja) na zadnji strani drugače razporejene, kot original. Zato se lahko čez nekaj časa (leto?) pojavi težava pri vžigu - fotocelica ne zazna plamena. Večjo luknjico (5 mm) je potrebno izvrtati na isti lokaciji, kot je na stari.
Bom opazoval obnašanje gorilnika in poročal. 
Očitno velja tako kot pri vsaki stvari: če poceni kupiš, si z nizko ceno kupiš še kup problemov.



Povzetek:

Po petih sezonah je to bila prva večja okvara gorilnika. Do sedaj sem menjal 4 vžigalne tuljave, plastično dovodno cev za pelete in tale ustnik. Torej je skupni strošek vzdrževanja tega gorilnika cca 70€/leto.

Zahtevnost: enostavno
Orodje: viličasta 13-ka, imbus 4, sesalec, lepilo za tesnilo, iskrena fleksarca
Čas: 2 uri.








Ni komentarjev:

Objavite komentar