sobota, 13. april 2019

Unikatni keramični ožemalnik za limone

Končni izdelek:


Postopek izdelave

Lani sem obiskal delavnico lončarjenja v Modri hiški, ki jo je vodila Suzana Rajh.
Neizmerno sem užival in sklenil, da sam poizkusim in naredim uporaben izdelek. 
Kupil sem tri vrste visokotemperaturne gline (belo, rdečo, črno) in naredil 'sendvič. Najprej sem glino razvaljal. Uporabil sem kuhinjski valjar. Za enakomerno debelino plasti sem pripravil dve deščici, ki sta služili kot vodilo valjarja:


Plasti sem izmenično zlagal na kup:

 Ko sem naredil dovolj velik kup, sem ga poravnal v kvader:

Najprej sem izdelal spodnji del - skodelico, nato vretenasti del (za model sem uporabil plastični stiskalnik), na koncu sem z engobo (mešanica gline in vode) prilepi še ustnik in ročaj. 


Po enem dnevu sušenja sem stiskalnik obrezal in obstrgal:

Izvrtal luknjice za iztok soka:


Za strganje posušene gline sem uprabil kar star nož za mazanje in izrezano ledvičko iz kreditne kartice.
Sušil sem cca 1 mesec pred prvim žganjem.
Po prvem žganju sem glaziral (vse v lončarskem centru pri Suzani):


Po drugem žganju:

Stiskalnik ni nikjer počil. Presenetila me je barva, ker sem pričakoval, da bo rdeča glina - rdeča in ne temno siva.

Kakorkoli, stiskalnik je kmalu dobil novega lastnika - bil je namenjen za darilo za RD za prijateljico.


Vložil sem cca 6 ur dela + material + žganje + glazura.
Vam je všeč? Bi imeli svojega? Kontaktirajte me.







Ni komentarjev:

Objavite komentar