torek, 23. november 2021

Visoka greda iz palet z vgrajenim kompostnikom

 Z minimalnimi stroški do visokih gred


Od ogrevanja s peleti mi je ostalo nekaj nosilnih palet. Kaj naj z njimi? Žena predlaga - visoke grede. Ok.
Lani, ko smo bili doma zaradi lock-downa, sva naredila 4 in so se dobro obnesle. Zelenjava bistveno bolje uspeva, kot na talnem vrtu:

  

   

Imajo pa 2 pomankljivosti: v njih so se naselile podgane in mačke jih uporabljajo kot wc, zaradi rahle zemlje na vrhu.
Zato ima najnovejša visoka greda nekaj izboljšav: pokrov, zaščiteno dno in še nekaj - beri dalje.

Strošek: 

  • 12€ za paket vijakov
  • palete: brezplačno (oz. všteto v nakup peletov)
  • folija: brezplačno (oz. všteto v nakup zemlje za rože)
  • zemlja (vrhnja plast): cca 60€/gredo
  • mreža proti podganam: 14€ (1.1x2m)

Sestavine:

  • 5 palet (za eno visoko gredo dimenzij cca 120x120x100)
  • žična mreža
  • folija - vreče od zemlje za rože 
  • paket vijakov
  • baterijski vijačnik
  • sekira, pajser/rutanca, papagajke (za razstavljanje palet)
  • sponkač, sponke (za pritrditev folije)
  • vbodna žaga
  • veje, listje, kompost, zemlja

Recept za izdelavo

1. razstavil sem palete, populil žeblje

2. nisem razstavil vseh palet: pri štirih (za vsako stranico) sem odstranil samo vmesne deske - pustil sem vrhnjo, spodnjo in srednjo desko:

3. z deskami sem zapolnil manjkajoči prostor med vrhnjo, srednjo in spodnjo desko, tako, da dobim polno steno:


4. dodam folijo:

5. letošnja izboljšava: ZAŽGANE STRANICE namesto barvanja!
(deske sem zažgal s plinskim gorilnikom pred montažo folije, ker bi se stopila)



6. letošnja izboljšava: VGRAJEN KOMPOSTNIK!
Iz žične mreže (proti podganam) sem naredil valj in ga ojačal s štirimi stranicami na notranji strani:
Prav tako sem na dno visoke grede montiral žično mrežo proti 'vdoru od spodaj'.

 

7. Polnjenje od spodaj navzgor: na dno visoke grede sem dal nažagane debelejše veje (premer do 10 cm), nato tanjše veje, nato zmlete veje, nato listje, napol predelan kompost, vrtno zemljo in na vrh kupljeno zemljo.

8. Na zgornjem robu sem naredil obrobo - poličko, da dež ne zateka med folijo in stranico. Zaokrožil robove:

9. Iz preostalih desk in mreže sem naredil pokrov (proti mačjim obiskom). Dodal sem ročaj za lažje dvigovanje pokrova in podstavke za dvig pokrova. Panti za pokrov so improvizirani: glej video spodaj. 



Na pokrov lahko dodam folijo in tako spremenim visoko gredo v - toplo gredo.

Vložen čas: cca 1 teden, 1-2 na dan.

Dodam še samo sistem za zalivanje in že imamo zeleno-IT-krožno gospodarstvo ;)

*disclaimer: kjer pišem 'jaz sem', to v resnici pomeni: 'z ženo sva'.

Ni komentarjev:

Objavite komentar